Stekjes / kamerplantjes Tradescantia spathacea

Goedendag,

Mijn plant is te groot geworden dus ik bied enkele plantjes / stekjes aan van de Tradescantia spathacea, misschien beter bekend bij z'n nederlandse naam: Mozes in het biezen mandje.

De prijs van 'n plantje is €1,50 en een stekje kost €1,00. De plantjes zijn alleen op te halen, de stekjes kan ik misschien versturen.

Verzorgingstips:

Tradescantia's zijn sterke planten, die weinig verzorging vragen. De planten verdragen schaduw, maar worden dan erg spichtig. Voor behoud van de bladkleuren is een lichte plek beter. De minimumtemperatuur bedraagt 10 tot 13 Celsius, de maximumtemperatuur 20 Celsius; in de zomer eventueel buiten zetten.

Geef tijdens de groei 2 tot 3 keer per week water en 2 keer per maand voeding, in de winter minder vaak. Houd de potgrond altijd vochtig. Af en toe sproeien en met een natte doek afstoffen wordt op prijs gesteld. De plant verdraagt droge lucht goed. Vermijd echter tocht om een aantasti ng van bladluis te voorkomen.

Planten met lange ranken kunnen gemakkelijk beschadigen tijdens transport. Het is daarom raadzaam om ze voorzichtig te verplaatsen. Ook wordt geadviseerd om de opslagperiode kort te houden. De optimale bewaartemperatuur is 15 Celsius.

Ik reageer niet op: biedingen, voicemail en/of sms. Ik reageer allèèn op email en/of persoonlijk telefonisch contact, voicemail en sms zijn dus zinloos. Het beste is om 's middags of 's avonds te bellen i.v.m. werk. Bij verzending is de levering van het product altijd nà ontvangst van de betaling. Is het product [pakketje] eenmaal onderweg naar koper dan ben ik niet verantwoordelijk voor de behandeling van het pakketje door PostNl.

Kijkt u ook eens bij m'n andere advertenties, ik heb nog veel meer leuke spulletjes te koop voor 'n leuk prijsje, misschien kunt u verzendkosten combineren.

Groetjes, Marianne
meer info

0 reacties:

Een reactie posten

Zoeken op Kamerplanten & bloempotten

Laatst toegevoegd

Blogger WidgetsRecent Posts Widget for Blogger